DAG 4...

Var lite längesen jag gjorde detta. ;)
Dag 4 - Hur började mitt häst intresse
Mitt hästintresse har nog alltid funnits!
Iaf så första gången jag red var jag bara nån månad gammal, och då satt jag framför min mamma på hennes häst (vi har nt kvar den).
Det var en storhäst.
Iaf så hade min syster Blondie innan jag föddes och sen har jag ju ridit regelbundet...
Sen så när syrran va för stor för Blondie och jag var för liten så lånade vi ut henne till en ridskola i Strömstad.
Sen när mamma jobbade där så fick jag hänga med och rida Blondie då jag red väldigt lite då...
Sen så flyttade vi ner Blondie till gbg och nu stod hon på Annas Ridcenter.
Sen så red jag för ett försäljningsstall och det gjorde nog en del utav mina insatser!
Jag lärde mig riktigt mke på b-ponnyn Dalendra (uttalas Dalindra), dom hade ingen liten ryttare som kunde rida deras b-ponnyer så då fick jag ställa upp.
Dalendra har lärt mig otroligt mke, som tex. att det INTE bara är att sitta och ha hästen som en gunghäst, utan en riktig varelse.
Hon studsade alltså kickade i varannat steg så, man flög ju upp i luften lite då och då. ;)
Men jag ramlade nog aldrig av...
Sen så hoppade vi lite iom att hon hade otroligt bra hoppkapacitet, hon var ju faktiskt ifrån Belgien. ;)
Sen så fick vi Comet och, det säger jag nt vad han har haft innan...
Comet kommer vi aldrig att sälja och Blondie finns fortfarande kvar i familjen.
Nu tävlar jag med Comet och älskar han otroligt mke, även om jag var rädd för honom en gång i tiden, men nu vet jag alla hans knappar! ;D<3
Detta inlägget blev nt bara om hur mitt hästintresse började men det blev lite om mitt hästliv... ;)
Kraaam Moah. <3

Här får ni några bilder...


Blondie.


Dalendra. <3


Comets riktiga sida! X'D<3
Och ja, egentligen är bilden köpt men har nt bilden på denna datan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0