Dag 2 – Min första egna häst

Dag 2 – Min första egna häst
Min första egna häst var ett russ som heter Blondie.
Hon finns fortfarande kvar i familjen.
Blondie är ett sto född 10 april 1993 .
I ridningen blir hon piggare ju mer man rider henne, man får vara mycket bestämd mot henne för annars gör hon på sina egna villkor!
Hon hoppar fint och rör sig bra i dressyren, att få henne gå ner i form är rätt så enkelt.
Hon har lite svårt för högergalopp och gillar nt att hoppa stuts men om man bara visar henne och tar fram spöet på bogen brukar man få över henne. ;)
Här får ni en liten bild på henne. :)
Kraam Moah. <3
Luktar det elr smakar det gott elr ?? (gav henne banan innan kortet
togs) XD

Kommentarer
Postat av: amanda

haha, du skulle sett när jag skulle hoppa henne barbacka. amanda satte upp en stuts (fyra kryssade sockerbitar) det slutade med att trippelbarr och snubbla in på sista sockerbiten! det var nog en ganska rolig syn det :O<3

2011-01-11 @ 16:47:09
URL: http://ponnibloggaren.blogg.se/
Postat av: amanda

haha, du skulle sett när jag skulle hoppa henne barbacka. amanda satte upp en stuts (fyra kryssade sockerbitar) det slutade med att trippelbarr och snubbla in på sista sockerbiten! det var nog en ganska rolig syn det :O<3

2011-01-11 @ 16:47:37
URL: http://ponnibloggaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0